söndag 29 december 2013

Jag önskar er ett godare nytt år!

När året närmar sig sitt slut så börjar jag alltid fundera på vad jag har gjort eller inte gjort under året. Just i år har det varit ovanligt händelserikt faktiskt. Jag avslutade 2012 med att sluta på mitt arbete som lärare med inställningen att det var dags för en ny riktining i mitt yrkesliv. Efter en hel del funderande och ett stort antal jobbansökningar så började jag i slutet av september på min projektanställning som Kostekonom med inriktning på maten i äldreomsorgen i Örgryte-Härlanda i Göteborg. Ett otroligt spännande och utvecklande arbete som jag verkligen hoppas på att få fortsätta med längre tid än de utlovade 6 månaderna.

Under tiden som jag sökte arbete inriktade jag mig på att fördjupa mig i saker som verkligen intresserar mig, för att förvalta min tid väl. Jag utbildade mig till Fairtrade-ambassadör, jag engagerade mig i Medveten konsumtion och deltog även i deras distansutbildning som jag verkligen kan rekommendera. Jag har skrivit några recensioner som ekoguide och sist men inte minst så startade jag den här bloggen. Förhoppningsvis har jag gjort någon liten skillnad med mitt engagemang och även om mina inlägg inte kommer så ofta nu när jag jobbar så kommer jag att fortsätta.

Jag har såklart funderat på om jag ska avlägga något nyårslöfte. Det här brukar jag vara rätt så försiktig med, för det känns ju alltid trist när man inte klarar att hålla det lovat. Nåväl, så här blir det:
  • Jag lovar att äta vegetariskt minst två dagar i veckan.
  • Jag lovar att alltid tänka efter innan jag köper något: behöver jag verkligen det här och finns det i så fall ett mer miljövänligt alternativ?
Vad lovar du? Kommer du att hjälpa till att göra 2014 till ett godare år?

Gott Nytt År!
Pernilla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar